Svenska Mästerskapen 2009, Målet uppnått ?!

Då var Sm över.
A
llt började med att jag vid tre tiden på fredagen åkte in till stan för att ta bussen till Västerås.
Väl framme letade jag och Angelica rätt på en buss som skulle ta oss mot Hamre Ridklubb där självaste SM skulle hålla hus. När klockan tickat på och jag äntligen fått min RoslagensVoltige-overall så var det dax att gå in på invigningen och representera klubben Roslagen.


Invigningen
bjöd på voltige-ljusshow, eldshow, dressyr m.m.
Efter invigningen tog jag och laget vårt pick och pack och hoppade in i vår minibuss mot vår lilla stuga ( eller näst intill villa) ett par kilometer bort. 
   
Klockan ställd på 06.00 och djupa diskutioner huruvida vid skulle sätta upp håret och skulle sminkas inför morgondagens Grundövningar så somnade vi tillslut.

Lördagen börjar med andra ord riktigt tidigt. Vi gjorde iordning allt med frisyrer,smink,frukost,dräkter som behövdes och åkte sedan mot tävlingsplatsen.
Denna dag skulle vi göra våran livs bästa tävling. En konsenterad uppvärmning som innehöll en springrunda, pepptalk, lång stretch lite kvick styrka så gick vi in på uppvärmningsvolten för att 'känna' på hästen. Vi körde först i höger varv (fel varv), då blev det upphopp med putt, en Grundsits och kvarn. Sedan i rätt varv körde vi vanligt upphopp, fana och sving. Jag fick även köra ett extra stående eftersom Elin (linföraren) ville få hästen (Jack) att gå på lite till. Allt kändes lugnt och laget var taggade och possitiva, vilket var väldgit härligt att se.
    Väl inne på banan gick allt som det skulle,några små missa här och där med steg i ståenden men hästen gick galant. Alla var nöjda och glada och efter första omgången låg vi på en sjätte plats men med endast 0.1 i poängskillnad till fyran. Vädligt väldigt jämt med andra ord. 
     Då var jag med andra ord klar med det jag skulle tillföra på detta Sm, grundövningarna alltså. Personligen tycker jag det kändes bra, jag gjorde helt klart mitt livs bäst sidhopp av med marginal ( så jag till och med hörde folk på läktaren häpna och tysta säga ' Noomi'). Ståendet var lite osäkert, med resten gick helt okej. upphoppet kändes också bättre än var det brukar vara. Om man titta på poängen kan jag nog dessvärre säga att dem är lägre än var jag hade när jag låg på toppen för två-tre år sedan. Men o andra sidan får man lägre poäng generellt när man kör med ett sämre lag vilket kan vara en anledning.  Frågan vi fortfarande ställer oss är ju då , har jag uppnått mitt mål nu eller inte. Det är relativt.

Återkommer om resterande dagar under SM snart.

- Tror du jag kan få en ny projektplan ?
- plus en andra, och slutlig projekt plan
- Kan jag även få en skiss eller liknande på hur rapporten ska se ut? ( som jag skrev att Ester fått av Håkan)
-
Behöver vi ha handledarträff ? ( för mig fungerar det bra att skriva här, om du svarar, men sådana papper vill jag gärna ha så jag kan fortsätta)


Fotona tagna av tomas Lidgren

Kommentarer
Postat av: Patrik Tikkanen

Det borde vi kunna ordna. Jag tycker det fungerar bra med kommunikationen oss emellan här. Tror att det kan bli svårare att hitta en tid som passar oss båda om vi ska träffas. Så är det med de andra...

2009-09-20 @ 08:21:57
Postat av: Patrik Tikkanen

Finns i mitt lärarfack nu.

2009-09-25 @ 12:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0