Tävling i Söndag med ett Sidhopp utöver det vanliga

Och då var ännu en tävling avklarad. Nu är det bara Svenska mästerskapen kvar tillsammans med laget.
      Denna tävling var helt annorlunda , stämmningen i laget var otrolig och tjejerna gjorde riktigt bra ifrån sig. jag peppade dem, som extra tränare, och fick dem att båda le och köra riktigt riktigt bra ! detta fick förstås mig att kör bra också.
       Eftersom jag inte sett poängen än ifrån varken denna tävling eller dena tidigare kan jag inte ännu veta iaf. det gick bättre eller sämre. Men något jag vet är att jag gjorde mitt livs bästa 'sidhopp av'. Alla i laget inklusive min tränare stod och gapa när jag sprang in i ledet efter mitt Sidhoppp av . jag har aldrig varit i närheten av att göra något så bra, kommer så mycket upp och ner och samtidigt lyckas trycka ifrån i rätt takt så mycket och sedan stå efteråt.
        Detta beror nog mycket på att jag är mer avslappnad nu när jag kör eftersom jag inte kör lika mycket styrka som tidigare. På så sätt kan jag bli mer ett med hästen och dess rörelse och lyckas därav bättre i svingövningarna.
      Vi ska försöka få till en träning i veckan som jag kan vara med på och hjälpa laget mer korreografi och nya övningar till deras kür. Lite olika upphopp och avgångar. Om ca. tre veckor är det dax för Svenska Mästerskapen i Västerås. Tills dess ska jag få upp detta lag ett par hundra delar och få dem riktgit taggade, samtidigt osm jag själv ska lära mig så mycket som möjligt. men jag känner att det hittills gått mycket bättre än vad jag ens kunnat tänka mig.



laget jag tränar tillsammans med nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0