Lång Fredagsträning

I fredags hade vi träning ute i rasbo. Vi åkte dit till 5 tiden,men eftersom linföraren fastnat i bilkö i sthlm så blev häst-träningen flyttad två timmar så vi körde på trähäst fram till dess. En lång träning med andra ord. Vi finslipade på saker och jag hjälpte till att rätt lagets grundövingar samt kür.
När linföraren kom har klockan närmat sig åtta på kvällen och det började mörkna. Vi började träning först utomhus men eftersom det både började regna och var så mörkt att vi knappt kunde se så bestämde vi oss för att fortsätt inne i ridhuset. Trots att det är lite trångt där. Hästen gick inte som den brukar vilket skapade problem. Det var svårt att få en takmässig galopp att svinga till och hästen var dessutom helt genomsvettig efter passet vilket han normalt inte brukar vara. Ingen körde särskilt bra och efter som att klantigt nog inte ätit sedan 11.30 på dagen så var all min energi som bortblåst och jag var bara helt slut.
Vi bestämmde oss för att plocka ihop grejerna och åka hem till Lina, vår tränare vid 10-tiden. Så fick det bli, på väderkvarngatan blev det video ifrån tidigare tävlingar då vi såg hur vi hade kört, kollade vad som var bra och vad osm kunde göras bättre.
Något jag, trots alla omstädigheter, uppsakttade med denna dag var när en av tjejerna i laget gick fram till mig och sa " Noomi, jag tycker du är vädligt duktig, du är ju klart mycket bättre än oss andra, det syns verkligen inte att du inte hållt på på två år". Sånt blir man ju glad av. Jag tror jag har ganska höga förväntningar av mig själv, tex. som Stående. Det är en övning jag alltid sätter. Men nu kan den vara lite aningen osäker ibland eftersom jag inte är så van vid hästen.




Fredagens träning i väntan på att linföraren skulle komma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0