Trähäst-träning i Östhammar

Hej igen !
Tack för komplimangen, känns riktigt bra det här.

Efter en väldans massa träningsvärk ifrån gårdagen så blev det en färd ut till Östhammar för att återigen träna med laget. träningen började utan tränare, så jag assisterade lite och drog igågng tjejerna.
     När uppvärmning och stretch var klart kom tränaren (lina) inhoppandes genom dörren och då var det dax att köra på trähästen. Eftersom laget jag nu tränar med är så pass ungt så började vi med att prova Junior-grundövningarna ( lite lättare än de vanliga ). Eftersom jag körde dessa på EM för fyra år sen fick jag visa laget hur de gick till. Sen blev det över till de vanliga Senior-grundövningarna. Fortsättningsvis körde vi finslip på Sidhopp av, den sista övningen i 'grundövningarna'. Detta eftersom det är den mest bristfälliga övningen hos tjejerna i laget.
     Resterande tid av träningen körde laget Kür, dvs. det fria programet. På grund av att en tjej var borta så fick jag hoppa in och körde hennes saker. Detta var nyttigt eftersom jag kommer vara deras sk. reserv i Küren under Svenska Mästerskapen då jag kör Gurndövningarna tillsammans med dem. Vidare hjälpte jag laget att komma på korreografi till Küren samt små rättningar här och där.

Hittills känns allt väldigt bra och jag utvecklas otroligt mycket under träningarna. Min tränare tycker jag borde börja igen seriöst och satsa, eftersom jag iprincip är bättre nu än under den tiden då jag var akrtiv. Vi får se hur det blir med det. Just nu fungerar jag på att ta "Sving upp till handstående" som en mål. Något som är väldigt tekniskt svårt men ingår i grundövningarna. De övningar jag får träna mest på just nu.

På Söndag blir det tävling igen, denna gång i Linnés Hammarby Uppsala.


En trähästträning, för ett par år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0