2009-06-16

2009-06-16 

Nu har jag suttit här ett par timmar och letat runt efter min före detta landslagskapten och hans mail, tillslut hitta jag den. Eftersom jag vet att han visade mig en väldigt bra beskrivning på vad som krävs för att utföra grundövningarna inom voltige. Hoppas att han har kvar dem. Lite läskigt eftersom han är dansk och pratar lite dansk-skånska (gissa om det var svårt att förstå på landslagsträningarna). Tur att jag mailade och inte ringde. Sedan skickade jag iväg ett långt mail till min förra tränare och frågade om jag kunde få köra med dem i sommar på hennes hästar. Om inte annat om de kanske behöver extra förstärkning på någon tävling i höst, så skulle jag ju kunna vara med som comeback. Lära mig någon ny övning till deras program, eller kür som det heter. Får se vad hon tycker är bäst, kan tänka mig att det tar ett tag innan hon svarar eftersom hon är nere i tyskland och tävlar inför Em.

 2009-06-15 

Då var man igång med projektarbetet.
Pratat runt lite här och var och hört vad folk tycker om mina idéer. Jag tror dock på detta. Det blir minst sagt ett projekt, men det är väl också det ett projektarbete just är till för. Jag har nu riktat med mer åt det praktiska än det teoretiska, eftersom det kommer ge mig ett klarare syfte. Jag tänker mig att jag ska lära mig någon ny form av övning på häst och under sommaren träna så att jag sedan kan utföra den. Just nu tror jag att det kommer bli ett armbågsstående på sidan av hästen i galopp. Något jag aldrig klarat av förut. Känns spännande, eftersom jag i vanliga fall kör i lag så vore det verkligen en utmaning. Nu krävs det att jag litar på mig själv och klarar av att hålla balansen och spänsten i hela kroppen. Kanske man ska komma på lite fler saker när man ändå håller på, hmm, får fundera lite och höra med min tränare. Det var ju trots allt två år sen jag höll på nu.

Ska också bli riktigt kul att få chansen att skriva om just voltige, eftersom det är en sport jag levt för under sex år, tränat, tävlat och allt vad man nu kan göra. Jag tror detta projektarbete kommer att betyda mycket för mig, bara jag tänker på det börjar tankarna gå tillbaka till tillfällen när man grät över första sm medaljen, landslagsuttagningarna, och de iskalla träningarna under vinterhalvåret. Oh, nu börjar spinna iväg. Nej med andra ord, det blir nog bra! För visst skulle man göra om något man brann för =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0