Hästträning

Denna träning...
Oj ! Det säger jag bara , jag har aldrig i hela mitt liv kört så bra svingar som idag.  jag fick in helt rätt tajming med hästen, rätt teknik,rytm, feeling,spänst och 'pang' där satt den, nästan upp i handstående. jag tror att det som krävs fortfarande inn jag är helt upp är att jag måste slappna av lite mer så man flöjer med i hästen galopp och får mer fart.
Vid nio tiden kom Lina (tränare) och plockade upp mig. Då åkte vi ut till rasbo tillsammans med tjejerna i laget. Jag peppade upp den och vi körde en riktgit bra träning.
   Konstigt att man lyckas så bra... Tydligen har jag vilat mig ifrom i två år. För nu är jag på topp helt klart känner jag. Hästen skötte sig riktigt bra och allt flöt på. Vi körde även på trähästen för att slipa på detaljer. Bland annat upphopp, där vi tränade att komma över mera så det blir en tydligare pikning i höften.

Imorgon blir det träning i gympnastiksalen på bland anant trähästen. Då tränar vi koreografi,teknik,styrka,kondition och alla baskunskapen som behövs för att sedan körde det yttersta på hästen.

Kommentarer
Postat av: Patrik Tikkanen

Noomi, du ska ha en bamse-eloge! Jag har nog aldrig förr haft en elev som skrivit så otroligt trevliga och innehållsrika inlägg i sin loggbok. Grym är vad du är!!! Även den mest ointresserade läser detta med spänning.

2009-08-13 @ 15:18:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0