Svenska Mästerskapen, Ryttarlicens, Grundövningar

Nu har jag pratat med min tränare igen. Och vi har bestämmt att jag ska ställa upp på två eller tre tävlingar och köra grundövningar tillsammans med hennes lag. Varav en av dessa tvälingar blir Svenska Mästerskapen.
     Detta är en ypperlig idé eftersom jag då får mer häst-vana och känsla. Detta behövs eftersom det var längesedan jag höll på med sproten. jag kommer alltså köra fullt ut den första delen av ett tävlingsprogram, grundövningar. Andra delen kalla kür dvs. fria programet. 
   Jag har även fått ryttar licens som krävs för att starta i en tävling. Eftersom jag blir en hjälp för laget så betalar klubben, RoslagensVoltige min ryttarlicens, tävlingsavgift och allt som krävs.
Jag kommer köra på en häst som heter Jack som jag bara tränat på tre ggr tidigare. inom votlgieä r det nämligen väldigt viktigt att man känner hästen man kör på eftersom alla hästar är väldigt olika i rytm,balans,takt osv. Detta gör att jag kommer köra några träningar innan dessa tävlingar så jag lär känna hästens galopp bättre.

Under de senaste två dagarna har jag tittat på Voltige Em ifrån Malmö på
Live sändning på internet. (klick)  Detta för att få inspiration för kommande övningar och se olika tekniket i tex. grundövningar ifrån olika länder. sverige ( mina kompisar) tog en värdig fjärde plats vilekt gör att de kan åka till Kentuckey VM 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0